بهینه سازی موتورهای جستجو برای موبایل (ASO)
این روزها، تعداد افرادی که از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند چیزی بالغ بر 2 میلیارد نفر می باشد. بنابراین استفاده کردن از اپلیکیشن های موبایل یکی از مهم ترین نکته هایی است که تجارت ها باید درنظر داشته باشند. امروزه تجارت هایی که حتی تا چند سال گذشته هم
در صورتی که تجارت شما یک اپلیکیشنی داشته باشد که نتوانید آن گونه که باید و شاید آن را بازاریابی نمایید و به دیگران معرفی کنید؛ در این صورت تولید این اپلیکیشن برای شما هیچ سودی ندارد. به این دلیل که کسی از آن استفاده نمی کند و شما احساس می کنید که بخش زیادی از زمان و هزینه خودتان را که بر سر ایجاد و طراحی این اپلیکیشن گذاشته اید؛ هدر داده اید. بنابراین بهترین کاری که شما در زمینه تولید
این روزها 2 میلیون اپلیکیشن هستند که در اپ استورهای مختلف تولید شده اند. در صورتی که شما برای تجارت خودتان یک اپلیکیشن دارید؛ باید کاری کنید که این اپلیکیشن در میان این دو میلیون اپلیکیشن دیده شود تا دیگران بتوانند آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهم ترین تکنیک هایی را که می توان برای بهینه سازی اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار داد، ارایه کنیم.
بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن چیست؟
مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن یا به بیان راحت تر آن، ASO به معنی فرآیندی است که طی می شود تا اپلیکیشن ساخته شده در میان اپلیکیشن های دیگری که در یک زمینه خاص وجود دارند در میان نتیجه های حاصل از جستجو در اپ استورها، در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد.
به عنوان مثال فرض کنید که شما یک اپلیکیشن را درباره یک موضوع خاص طراحی کرده اید و اپلیکیشن های دیگری هم هستند که کار اپلیکیشن شما را انجام می دهند. شما باید کاری کنید که وقتی فردی در ارتباط با اپلیکیشن شما در اپ استور به جستجو پرداخت، اپلیکیشن شما را نسبت به اپلیکیشن های دیگر در رده بندی های بالاتری مشاهده کنید. در صورتی که در این کار موفق شدید؛ می توانید کاری کنید که میزان افرادی که اپلیکیشن شما را می بینند، بیشتر شوند. همین موضوع باعث می شود که تعداد افرادی که
بنابراین هدف اصلی که در ASO وجود دارد این است که ترافیک بیشتری برای صفحه مربوط به اپلیکیشن شما در اپ استور ایجاد شود. به گونه ای که افرادی که به جستجو می پردازند بتوانند به راحتی به سمت بخش "دانلود اپلیکیشن" بروند و اپلیکیشن شما را دانلود کنند.
یکی از مهم ترین نکته هایی که در ASO باید به آن توجه داشته باشید این است که باید یک درک عمیقی از کاربران و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از اپ استور دیدن می کنند را داشته باشید. در صورتی که به خوبی بدانید که کاربرانی که به اپ استور مراجعه می کنند تا از اپلیکیشن ها استفاده کنند چه افرادی هستند؛ می توانید در بالا بردن رده بندی وب سایتتان در میان موتورهای جستجوگر بهتر عمل کنید. بنابراین پروسه ASO به طور کلی نیازمند داشتن یک درک عمیق و گسترده از مشتریان هدف می باشد. شما باید اطلاعات مختلفی را در ارتباط با این مشتریان داشته باشید: از جمله این که درباره کلمات کلیدی که آن ها مورد استفاده قرار می دهند؛ نوع اپلیکیشن هایی که به دنبال آن ها هستند و غیره.
مخصوصاً این که توجه کنید که این کاربران از چه کلمات کلیدی برای کار استفاده می کنند می تواند به شما یک درک مناسب درباره کارتان بدهد. هنگامی که شما بفهمید که کدام کلمات کلیدی توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته است؛ می توانید اصطلاحاً "زبانی" که مشتریانتان دارند را یاد بگیرید و بتوانید با این زبان با آن ها سخن بگویید. وقتی که چنین توانایی را پیدا کردید؛ می توانید به خود اطمینان داشته باشید که کار بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن ها را بهتر از گذشته انجام دهید.
بهینه سازی موتورهای جستجوگر مرتبط با اپلیکیشن ها اهمیت ویژه ای دارد. به این دلیل که تمام کاری که شما برای تولید اپلیکیشن ها انجام می دهید را می توان با استفاده از ASO به مرحله عمل درآورد. اما در صورتی که شما نتوانید از این روش به خوبی استفاده کنید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی
چرا ASO به این اندازه اهمیت دارد؟
بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است؛ 63 درصد از اپلیکیشن ها از طریق جستجوهایی که در بخش اپ استور انجام می شوند برای کاربران کشف می گردند. بنابراین می توان گفت که جستجو کردن در اپ استورها یکی از مهم ترین و پرکاربردترین شیوه هایی است که کاربران برای جستجوی اپلیکیشن ها از آن استفاده می کنند. در حقیقت حدود دو سوم از کاربران، برای کشف کردن اپلیکیشن های جدید و دانلود آن ها از روش جستجو در اپ استورها استفاده می کنند.
همچنین بر اساس تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام گرفته است؛ محققان دریافته اند که در صورتی که شما از ASO برای افزایش دادن رده بندی اپلیکیشن خودتان در میان موتورهای جستجوگر استفاده نکنید؛ نمی توانید نتیجه هایی را به اندازه ای که باید و شاید برای اپلیکیشن خود بگیرید. بنابراین شما یکی از عمده ترین موفقیت هایی را که می توان در زمینه تولید اپلیکیشن بدست آورد، از دست می دهید و آن هم این است: این که اپلیکیشن خودتان را به دیگران بشناسانید!
در صورتی که بتوانید خودتان را به کاربران بشناسانید و کاری کنید که آن ها هم اپلیکیشن شما را بشناسند؛ می توانید این موقعیت را داشته باشید که با استفاده از شیوه های مناسب بازاریابی کاری کنید که آن ها هم اپلیکیشن شما را بشناسند. اما در صورتی که در این کار موفق نشوید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی حتی اپلیکیشن شما را هم بشناسد.
بنابراین
چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟
اپلیکیشن ,استفاده ,ها ,های ,یک ,بنابراین ,اپلیکیشن شما ,که در ,اپلیکیشن ها ,که شما ,شما را ,سازی موتورهای جستجو ,انتظار داشته باشید ,زمینه انجام گرفته ,توانید انتظار داشته
درباره این سایت