چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

این که کاری کنید که اپلیکیشن هادر اپ استور دیده شوند؛ یکی از اهداف مهم و اولیه برای افرادی است که در کار تولید اپلیکیشن هستند. این روزها، تعداد اپلیکیشن هایی که در اپ استورها تولید می شوند روز به روز در حال افزایش می باشند و همچنین دستگاه های موبایل، سهم بیشتری را از مصرف کنندگان به خودشان اختصاص داده اند. همچنین روش های جدیدی برای پیدا کردن اپلیکیشن ها پدیدار شده است. امروزه دیگر به این شیوه نیست که افرادی که به دنبال اپلیکیشن ها بگردند تنها در اپ استورها و استورهای مختلف دیگر به دنبال آن ها بگردند. بلکه آن ها حتی سعی می کنند تا با استفاده از یک جستجوی اینترنتی عادی هم به دنبال این اپلیکیشن ها بگردند. بنابراین در صورتی که شما به عنوان فردی که کارش تولید کردن اپلیکیشن می باشد بخواهید کاری کنید که اپلیکیشن هایی که دارید؛ بازدیدکننده و کاربران زیادی داشته باشند؛ باید به SEO در حوزه اپلیکیشن فکر کنید.

بر اساس یکی از مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته است؛ 27 درصد از کاربران اپلیکیشن ها را با استفاده از جستجو کردن در موتورهای جستجوی معمولی با استفاده از دستگاه های موبایلشان پیدا می کنند. به بیان دیگر، سهم قابل توجهی از آن ها (حدودا یک سوم) هستند که سعی می کنند تا اپلیکیشن ها را خارج از اپ استورها پیدا کنند!

از آن جایی که جستجو کردن با استفاده از موبایل، در حال رشد می باشد و روز به روز گسترده تر می شود؛ بنابراین افرادی که اپلیکیشن تولید می کنند باید این نکته را درنظر داشته باشند که کاری کنند که اپلیکیشن هایی که تولید کرده اند برای آن دسته از کاربرانی که صرفاً می خواهند این اپلیکیشن ها را از طریق وب جستجو کنند هم قابل دسترس باشند و در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند.

اول از همه باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر جایی که جستجویی وجود دارد؛ بهینه سازی جستجو هم وجود دارد. بنابراین از آن جایی که جستجو کردن اپلیکیشن ها با استفاده از وب سایت هم وجود دارد؛ می توان گفت که باید کاری کرد که این اپلیکیشن ها برای جستجوی وب سایتی بهینه سازی شوند تا در میان اپلیکیشن هایی که حاصل از نتیجه این جستجوها هستند در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند. در این جنگ میان اپلیکیشن ها برای این که هرکدامشان به تعداد بیشتری بازدیدکننده برسند و تعداد بیشتری از افراد آن ها را نصب کنند؛ جستجو کردن با استفاده از موبایل موضوعی است که بسیاری از سازندگان اپلیکیشن ها به آن توجه می کنند. این که اپلیکیشن آن ها در صفحه حاصل از جستجو در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشد یکی از مهم ترین اهداف برای آن ها می باشد. آن ها به خوبی می دانند که در صورتی که چنین نباشد؛ حدود یک سوم از مخاطبینشان را که می خواستند این اپلیکیشن ها را با استفاده از اینترنت جستجو کنند را از دست می دهند.

شرکت گوگل پیرو تغییر در الگوهایی که مربوط به جستجوی مشتریانش بوده است؛ الگوریتم های بهینه سازی جستجوی خودش را مرتباً تغییر می دهد. از جمله این که دیگر الگوریتم مرتبط با گوگل این گونه نیست که به شیوه یکسانی با نتیجه های حاصل از جستجو وب سایت ها و نتیجه های حاصل از جستجوی مربوط به اپلیکیشن های موبایل به صورت یکسانی برخورد کند. ولی به هر حال هر دوی این ها به نوعی جستجو هستند (و برای هر جستجویی هم یک بهینه سازی موتورهای جستجو لازم است) ولی بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت ها متفاوت است و نیاز است که به صورت مستقلی مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توان موتورهای جستجوگر را برای اپلیکیشن ها بهینه سازی کرد؟

1) سعی کنید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید؛ استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب است. در صورتی که شما از کلمات کلیدی مناسب برای کار استفاده کنید؛ شانس این که اپلیکیشنتان بیشتر دیده شود و در میان رده بندی های وب سایت مرتبط با اپلیکیشن ها در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد بیشتر می شود. استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب را می توان با استفاده از روش های مختلفی بدست آورد. به عنوان مثال ابزارهایی هستند که برای این کار ساخته شده اند و شما می توانید از این ابزارها استفاده کنید تا کلمات کلیدی را که برای بهینه سازی کردن این اپلیکیشن از همه بهتر هستند بدست آورید.

در صورتی که شما برای اپلیکیشن خودتان از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نکنید؛ باید گفت که بخش اعظمی از راه را نرفته اید و نمی توانید انتظار داشته باشید که در ادامه کار مشکلی برایتان ایجاد شود. اما در صورتی که برای اپلیکیشن خودتان از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید؛ می توان گفت که تعداد افرادی که از اپلیکیشن شما بازدید می کنند (و در نهایت تعداد افرادی که آن را دانلود می کنند) افزوده می شود. بنابراین سعی کنید حتماً از کلمات کلیدی مناسب برای کار استفاده کنید.

2) به بخش Rating و Reveiw توجه کنید.

یکی از مهم ترین بخش هایی که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای اپلیکیشن های موبایل باید مورد توجه شما قرار داشته باشد؛ بخش رده بندی ها و مرورهایی است که توسط کاربران از کار شما شده است. این موضوع بسیار اهمیت دارد. اول از همه این که گوگل هم مانند اپ استور، الگوریتمی دارد که بر اساس مرورها و فیدبک هایی که دیگران بر روی اپلیکیشن شما داده اند؛ رده بندی اپلیکیشن شما را بالاتر و یا پایین تر می برد. بنابراین اپلیکیشن هایی که در آن ها مرورهای مثبت بیشتری شده است بدون تردید دارای رده بندی های بالاتری خواهند بود در صورتی که اپلیکیشن هایی که افرادی که از آن ها راضی بوده اند خیلی کمتر بوده اند؛ ممکن است رده بندی های پایین تری را به خودشان اختصاص دهند.

جنبه دیگر این کار این است که دادن بازخورد های مثبتی که از طرف مخاطبین به شما داده شده است باعث می شود که افراد دیگری که این اپلیکیشن را می بینند؛ به آن اعتماد بیشتری بکنند و احساس رضایت بیشتری را از آن داشته باشند. بنابراین وقتی که افرادی که به تازگی از اپلیکیشن شما بازدید می کنند؛ مرورهایی را که مربوط به قدیمی تر ها می باشد را بخوانند؛ احتمال این که به تعداد زیادتری (نسبت به زمانی که مرور مثبتی وجود نداشته باشد) اپلیکیشن را دانلود کنند بیشتر است. بنابراین به این دو شیوه، می توان گفت که وجود فیدبک های مثبت منجر به افزایش رده بندی اپلیکیشن های مربوط می شود.

3) از لینک های پشتیبان (Back link) بیشتر استفاده کنید.

داشتن لینک های پشتیبان یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های یک SEO موثر است. در مورد جستجوی اینترنتی اپلیکیشن های موبایل نیز به همین منوال است و در صورتی که شما چنین لینک هایی را داشته باشید می توانید کاری کنید که رده بندی این اپلیکیشن در میان اپلیکیشن های دیگر بهتر شود.

این کار را می توانید با اضافه کردن یک لینک به صفحه دانلودتان از وب سایتتان انجام دهید. البته فراموش نکنید که برای این که اینکار به شیوه مناسبی انجام گیرد؛ باید کاری کنید که این لینک ها کیفیت بالایی داشته باشند. بنابراین سعی کنید تا لینک هایی به صفحه دانلود اضافه کنید. می توانید در این لینک ها بهترین ویژگی هایی را که اپلیکیشنتان دارد را مورد بررسی قرار دهید. به این شیوه می توانید تعداد نصب های بیشتری داشته باشید (کاری کنید که تعداد افرادی که اپلیکیشن شما را نصب می کنند بیشتر شوند) و بنابراین می توانید رده بندی های بالاتری را برای اپلیکیشن های موبایلتان داشته باشید.

نتیجه گیری

بهینه سازی موتورهای جستجوگر صرفاً مرتبط با وب سایت ها نمی باشد و مربوط به اپلیکیشن ها هم می شود و از آن جایی که تقریباً یک سوم از جستجوهای مربوط به اپلیکیشن ها در وب انجام می گیرد؛ این بهینه سازی اهمیت ویژه ای برای تجارت ها و همچنین افرادی که در کار طراحی اپلیکیشن هستند پیدا می کند.

چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

چه عواملی بر بهینه سازی موتورهای جستجوگر موبایل موثر است؟

بهینه سازی موتورهای جستجو برای موبایل (ASO)

اپلیکیشن ,ها ,های ,استفاده ,جستجو ,داشته ,اپلیکیشن ها ,رده بندی ,بهینه سازی ,آن ها ,هایی که ,کلمات کلیدی مناسب ,سازی موتورهای جستجو ,کلیدی مناسبی استفاده ,سازی موتورهای جستجوگر

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


شعبانی مطالب اینترنتی نیک صالحی پرتال عکس های جدید عکس جدید دانلود آهنگ جدید عکس های دختران زیبا Beverly's collection طراحي سايت | اپليکيشن | تيزر تبليغاتي | عکاسي تفریحات سالم3 برترین خبرنامه تخصصی معماری و سازه آموزش زبان آنلاین آچاره؛ سامانه هوشمند درخواست خدمات شیائومی تهران
دزدگ