چه عواملی بر بهینه سازی موتورهای جستجوگر موبایل موثر است؟

در این مقاله قصد داریم تا درباره عواملی که می توانند منجر شوند که رده بندی اپلیکشن شما در میان اپلیکشن های دیگری که در اپ استور قرار دارند بالاتر بروند صحبت کنیم.

عواملی را که منجر به بالا رفتن کیفیت کار بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن ها می شوند می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

  • دسته اول: عوامل کلی
  • دسته دوم: عوامل جزیی
  • عوامل کلی

1) عنوان و کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین نکته هایی که در بهینه سازی موتورهای جستجو اپلیکیشن ها باید درنظر داشت عامل عنوان و می باشد. شما باید برای پیدا کردن عنوان مناسب برای اپلیکیشن زمان مناسبی را صرف کنید. به این دلیل که معمولاً پیدا کردن یک نام مناسب و معنی دارد برای اپلیکیشن عامل مهم و تأثیرگذاری است که شما برای این که کاری کنید که اپلیکیشنتان در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشد باید حتماً از این عامل استفاده کنید. نامی که شما برای اپلیکیشن خودتان انتخاب می کنید باید نامی باشد که از همه بیشتر به کاری که اپلیکیشنتان می کند، نزدیک باشد و علاوه بر آن اپلیکیشن شما باید نامی داشته باشد که بیان کردن آن آسان باشد (نباید از نام هایی پیچیده استفاده کنید که بیان کردن آن ها پیچیده باشند چون در این صورت شانس موفقیت شما پایین خواهد آمد). همچنین در بخش عنوان باید سعی کنید عنوانی را برای کار خود انتخاب کنید که دیگر آن را عوض نکنید. به این دلیل که در صورتی که اپلیکیشن شما شهرتی پیدا کرد؛ این شهرت با نامی که اپلیکیشنتان دارد پیوند خواهد خورد و بنابراین در صورتی که بخواهید این نام را تغییر دهید؛ دچار مشکلات جدی خواهید شد. بنابراین سعی کنید تا از همان ابتدا با تحقیق و بررسی های مناسب، یک نام مناسب برای اپلیکیشن خود پیدا کنید.

2) کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نیز یکی از مهم ترین عواملی است که به هنگام بررسی کردن به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن ها باید درنظر گرفت. در صورتی که شما از کلمات کلیدی برای کار استفاده کنید که از همه بیشتر مرتبط با کار باشند و بوسیله مخاطبین هدف زیاد بکار برده شوند؛ می توانید انتظار داشته باشید که کاری کنید که از رقبایتان جلو بیفتید. در حقیقت در این صورت خواهید دید که شما لحظه به لحظه نسبت به رقبایتان جلوتر می افتید و آن ها نسبت به شما ضعیف تر می شوند.

شما باید بدانید که عامل کلمات کلیدی برای این کار مهم ترین عامل می باشد و همچنین این عامل در کنار عامل عنوان، باعث بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن ها را می هند. یعنی برای این که کاری کنید که اپلیکیشنی که ایجاد کرده اید در میان موتورهای جستجو (در این جا اپ استورها) بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته باشد (از همه آن ها جلو بیفتد) این است که به این دو عامل کلمات کلیدی و عنوانی که برای اپلیکیشن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این دو عامل تأثیرگذار بر کیفیت کار دارند این است که شما می توانید به راحتی آن ها را بهینه سازی کنید. بنابراین شما می توانید با بهینه سازی کردن این عوامل هر چند وقت یک بار اثربخشی آن ها را بر روی رده بندی اپلیکیشنتان در میان موتورهای جستجوگر بیشتر و بیشتر کنید.

  • عوامل جزئی

3) رده بندی های وب سایت توسط کاربران

درست است که این عامل در این جا به عنوان عاملی جزئی مطرح شده است ولی حقیقت داستان این است که این عامل به این اندازه ها هم جزئی نیست! در حقیقت توجه کردن به بازخور هایی که کاربران شما می دهند را می توان به عنوان عاملی تأثیرگذار بر رده بندی اپلیکیشن شما در میان اپلیکیشن های دیگر در اپ استور قلمداد کرد. شما باید به این عامل به اندازه کافی توجه کنید و سعی نمایید تابازخورد هایی را که از طرف کاربران می رسد مورد توجه قرار دهید.

4) مرورهای کاربران

یکی دیگر از عواملی که برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر مرتبط با اپلیکیشن ها باید درنظر داشته باشید این است که باید به نظراتی که کاربران در ارتباط با اپلیکیشن شما نوشته اند توجه کنید. در حقیقت توجه کردن به تجربه هایی که کاربران در استفاده کردن از اپلیکیشن شما دارند خیلی مهم است و بنابراین شما باید حتماً به هنگام درنظر گرفتن موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای اپلیکیشن ها این نکته را هم درنظر بگیرید. شما باید بدانید که تجربه ای که این کاربران نسبت به اپلیکیشن شما دارند چیست و سعی کنید تا از این تجربه آن ها استفاده نمایید تا کارتان را بهتر انجام دهید. در صورتی که ببینید که این کاربران نسبت به اپلیکیشن شما چه تجربه هایی داشته اند می توانید این را برای خودتان مشخص کنید که چه انتظاراتی دارند و شما برای این که این انتظارات را برآورده کنید، باید چکار کنید.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتورهای جستجو برای اپلیکیشن ها نیازمند زمان است

ASO پروسه ای است که نیاز است که در طول زمان برای تمام کارهایی که در این رابطه انجام می دهیم؛ آن را بررسی کنیم. بنابراین در صورتی که شما تجارتی دارید که می خواهید کاری کنید که اپلیکیشن مرتبط با این تجارت در صفحه نتیجه گیری هایی که مرتبط با جستجوها در اپ استور هستند نمایش داده شوند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر چند وقت یک بار این موضوع را بررسی کنید. چون ASO فرآیندی است که باید آن را در طول دوره های مختلف زمانی بررسی کرد و باید آن را به روز رسانی کرد. به عنوان مثال در صورتی که شما از کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر اپلیکیشن استفاده می کنید؛ باید هر چند وقت یک بار اوضاع را بررسی کنید و ببینید که استفاده کردن از این کلمات کلیدی تا چه اندازه ای می تواند برای شما مفید باشد. آیا هنوز هم استفاده کردن از کلمات کلیدی مانند گذشته برای شما مفید است یا خیر! و در صورتی که این گونه نیست؛ برای این که آن را بهینه سازی کنید باید چه کارهایی انجام دهید و غیره.

با توجه به این که در بالا مواردی را ذکر کردیم که عمل کردن به آنها می تواند به شما کمک کند تا در مورد ASO (بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای اپلیکیشن ها) بهتر عمل کنید؛ ولی با این وجود بسیاری از موارد دیگر هستند که شما می توانید به آن ها عمل کنید و کیفیت ASO خودتان را بهتر کنید. به عبارت دیگر باید بدانید که

" معمول ترین روش برای ASO این است که از هیچ روشی استفاده نکنید"!!!

به این معنی که در صورتی که شما بخواهید برای ASO یک روش مخصوصی را بکار ببرید؛ نباید انتظار داشته باشید که کارتان با همین یک روش به پیش برود! بلکه شما باید برای این کار از روشهای مختلف و متفاوتی استفاده کنید و سعی نمایید تا کارتان را بر اساس آن روشها پیش ببرید.

بر اساس تحقیقتاتی که در این زمینه انجام گرفته است؛ استفاده کردن از روش ASO می تواند باعث شود که میزان دانلودهای اپلیکیشن ها به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده است که این کارها توانسته است تا میزان دانلودهای اپلیکیشن ها را به میزان بین 2 تا 10 برابر (بسته به شرایط مختلف) افزایش دهد. همچنین میزان درآمدهایی که توسط این اپلیکیشن ها به تجارت های مختلف رسیده است نیز به همین میزان (2 تا 10 برابر) افزایش پیدا کرده است.

البته همان طور که اشاره شد، ASO یک پروسه آسانی نیست و برای این که در این پروسه موفق شوید؛ باید تلاش زیادی بکنید. همچنین ممکن است نیاز باشد تا برای انجام برخی از انواع ASO هزینه هایی صرف کنید. البته با توجه به این که وقتی که کیفیت ASO خودتان را بالا می برید به سودآوری زیادی می رسید؛ می توان گفت که صرف کردن این هزینه ها می تواند برای شما و تجارت شما به صرفه باشد.

چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

چه عواملی بر بهینه سازی موتورهای جستجوگر موبایل موثر است؟

بهینه سازی موتورهای جستجو برای موبایل (ASO)

اپلیکیشن ,ها ,سازی ,بهینه ,موتورهای ,عامل ,بهینه سازی ,است که ,سازی موتورهای ,اپلیکیشن ها ,برای اپلیکیشن ,سازی موتورهای جستجوگر ,سازی موتورهای جستجو ,میزان دانلودهای اپلیکیشن ,عامل کلمات کلیدی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


ارايه اطلاعات و خدمات مشاغل ايران neginshops namashaa traditionalmedicine121 جی اس ام موبایل مطالب اینترنتی رئیسی bio4kids دانلود رایگان وی اس تی در سایت اف ال بند advertises
دزدگ